Yazar "Odabaşı, Yavuz" için listeleme
-
Aldatıcı reklamların yapısı, özellikleri ve denetlenmesi
Şermet, Selma (Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu çalışmada, aldatıcı reklamların yapısı, özellikleri ve düzeylenmesi incelenmiştir. Altı bölümden oluşan çalışmanın 1. bölümünde reklamın tanımı ve işlevleri ile reklama yönelik görüşler üzerinde durulmuştur. 2. bölümde ... -
Alışveriş merkezlerindeki tüketici deneyimlerinin fotoğraflara dayalı öykülemeler yoluyla incelenmesi
Uygun, Mutlu (Anadolu Üniversitesi, 2009)Günümüzde alışveriş merkezleri, ziyaretçileri açısından çok sayıda anlamlar taşıyabilecek bir yapıya dönüşmüşlerdir. Bu yapıyla birlikte, genç tüketiciler bu alanları çok çeşitli yönleriyle kullanan gruplar olarak öne ... -
Aspects of underlying ramadan consumption patterns in Turkey
Odabaşı, Yavuz; Argan, Metin (2009)Fasting during the holy month of Ramadan is one of the five commands of Islam. Ramadan is more than a holy month and has a deep social, cultural, and economic impact on the daily life of Muslims in Turkey. The purpose of ... -
Basın işletmelerinde dağıtım kanalları ve Türkiye'deki durum
Öztürk, Ayşe Sevgi (Anadolu Üniversitesi, 1988)Basın işletmeleri, toplumsal iletişimin sağlanmasında önemli bir işlevi yerine getirirler. Çalışmanın amacı, basın işletmelerinde dağıtım kanallarını incelemek ve Türk Basın Sektöründe dağıtım kanallarının yapısını ortaya ... -
Commercial Bank Selection in Turkey
Kaynak, Elif; Odabaşı, Yavuz; Kücükermiroğlu, O. (1991)[No abstract available] -
Does Marketing Research Really "Have a Seat At the Marketing Strategy Table"? an Exploratory Research
Er, Iclem; Odabaşı, Yavuz (Euromed Management, 2009)Purpose - One of the major functions of marketing research is to provide relevant and necessary information to marketing decision making process. In other words, marketing research should bring the "voice of the customer" ... -
Fuarcılık çalışmalarının tanıtım açısından işlevi 57. İzmir Enternasyonal Fuarında bir uygulama
Çıldır, Nermin (Anadolu Üniversitesi, 1989)Bu araştırmada tanıtımın bir işlevi olarak fuar çalışmaları incelenmeye çalışılmış ve 57. İzmir Enternasyonal Fuarı'nda fuar çalışmalarına ilişkin bir uygulama yapılmıştır. Araştırmada dört bölüm yer almaktadır. Birinci ... -
Geri dönüşümün alt boyutlarının sosyoekonomik belirleyicileri: AB ülkeleri üzerine ampirik kanıtlar
Odabaşı, Yavuz; Özçelik, Özer; Önder, Hüseyin (Anadolu Üniversitesi, 2023)Sanayi Devrimi’nden bu yana, doğrusal ekonomik sistemlerin yol açtığı atık ve kaynak tükenmesi sorunları, döngüsel ekonomi kavramını ortaya çıkardı. Döngüsel ekonomi, azaltım, yeniden kullanma ve geri dönüşüm prensiplerini ... -
Havayolu pazarlaması Eskişehir'deki potansiyel iş amaçlı pazarın müşteri profilinin belirlenmesi
Öç, Mustafa (Anadolu Üniversitesi, 1994)Havayolu işletmelerinin artan rekabet ortamında başarılı ola- bilmeleri tüketici yönlü olmalarına bağlıdır. Tüketici istek ve ihti- yaçlarının en iyi bir biçimde tatmin edebilmek için ise pazar yapısı- nın özelliklerinin ... -
Havayolu web sitelerinin gizlilik politikaları
Özçolak, Yasemin (Anadolu Üniversitesi, 2002)Elektronik ticaret teknolojilerindeki gelişmeler ve online seyahat müşterilerinin sayısındaki artışlar, bu yeni pazarlama ortamında havayolu işletmelerine pekçok fırsat ve rekabet üstünlüğü sunmaktadır. İnternet, havayolu ... -
İşletmelerde pazarlamanın sosyal sorumlulukları ve Eskişehir'deki sermaye işletmelerinde uygulanması
Onaran, Berrin (Anadolu Üniversitesi, 1987)Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Sosyal sorumluluk kavramı ve işletmelerin sosyal sorumluluklarını içeren konulara yer verilen bu bölümde ayrıca işletmelerin sosyal sorumluluk faaliyetleri için ... -
Kişisel satışta satış görüşme süreci ve aşamaları
Tokpak, Serkan (Anadolu Üniversitesi, 1996)Üretimin değil pazarlamanın sorun olduğu günümüzde, işletmeler yaşamlarını sürdürebilmek için bu duruma ayak uydurmak zorundadırlar. Özellikle, özelliği olan malları üreten ve satan işletmelerin daha fazla çaba göstermeleri ... -
KOBİ'lerin girişimci pazarlama yaklaşımı, yenilik yaratma çabaları, performansları ve sahip yöneticilerinin girişimcilik tutumları açısından profilleri
Kılıçer, Tuğba (Anadolu Üniversitesi, 2011)Günümüzde dünya ekonomilerinin temel dinamiğini oluşturan KOBİ’lerin büyük işletmelerden farklı özelliklere sahip olmaları nedeniyle KOBİ’lerde geleneksel pazarlama anlayışından farklı bir pazarlama tarzı söz konusudur. ... -
Müşteri ilişkilerinde iletişim ve Eskişehir'deki özel sağlık kurumlarında sağlık personeline yönelik bir uygulama
Topuz Savaş, Ayla (Anadolu Üniversitesi, 2004)Kuram ve uygulama alanında çağın gereklerine bağlı olarak her geçen gün farklı bir boyut ve bakış açısı edinilen pazarlama alanında önemini ve güncelliğini hiç yitirmeyen en temel boyutlardan birisi iletişimdir. Etkin ... -
Müzelerde pazarlama : müze-ziyaretçi ilişkilerinde çağdaş pazarlama yaklaşımı
Demir, Canan (Anadolu Üniversitesi, 1998)"Müzelerde Pazarlama MüzeÊZiyaretçi İlişkilerinde Çağdaş Pazarlama Yaklaşımı" konulu yüksek lisans tezi, geleneksel olarak ürünler için geliştirilen ve tüketici tatminini esas alan çağdaş pazarlama uygulamalarının, aynı ... -
Otel işletmelerinde tutundurma faaliyetleri ve planlaması, Türkiye'de karşılaştırılmalı bir uygulama
Topaloğlu, Melih (Anadolu Üniversitesi, 1993)Otel işletmelerinin gelecekteki karlılıklarının yükseltilmesi satışlarının sürekli artış göstermesi ile mümkündür. Satışlardaki ar- tışın sağlanabilmesi ise hedef kitle ile yeterince iletişim kurulması aracı işletmelerle ... -
Pazarlama araştırmalarının stratejik seçenek belirlemedeki rolü ve bu süreçte etkili olan faktörler
Er, İçlem (Anadolu Üniversitesi, 2011)İsletme çevresinde sürekli değisen kosullar ve artan belirsizlik isletmelerin değisen kosullara uyum sağlamasını gerektirmektedir. İsletmeler stratejik seçenek belirleyerek dinamik ve rekabetçi çevre kosulları ile belirsizlik ... -
Reklam kampanyasında post-test
Uluçay, Özlem (Anadolu Üniversitesi, 1989)Henüz II. Dünya Savaşı başlamadan ortaya çıkan ve hızla gelişen ekonomi çok sayıda özel kuruluşun çoğalmasına neden olmuştur. Buna paralel olarak da çok sayıda kuruluşun reklam verme ihtiyacı artmıştır. İletişim araçlarındaki ... -
Reklam strateji'sinin geliştirilmesi ve otomobil sektöründe bir uygulama
Dobrucalı, Ümit (Anadolu Üniversitesi, 1989)'Reklam Stratejilerinin Geliştirilmesi ve Otomobil Sektöründe Bir Uygulama' isimli çalışma üç bölümde ele alınmıştır. Birinci bölüm reklam ve reklam stratejilerinin anlamını açıklamaktadır. İkinci bölüm'de reklam stratejisinin ... -
Reklamın etkinliğini artıran bir araç olarak havayolu web sitelerinin içerik analizi
Özbek, Esra (Anadolu Üniversitesi, 2002)Uygunluğu, 24 saat ulaşını imkanı ile seyahat müşterilerine seyahat ürününü araştırma, planlama ve rezerve etmek için esnek seçenekler sunan İnternet ve online hizmetler havayolu seyahatinin güçlü bir parçası haline ...